Radar: Herhaling van maandag 1 oktober

Het is lang geleden dat we in Nederland zo'n lange en warme zomer hebben gehad. En hoe lekker dat ook was, die warmte werd ons soms ook een beetje teveel. Massaal bestelden we airconditioners en aircoolers. Ook bij het bedrijf Bluegood.nl. Die neemt het tot op heden alleen niet zo nauw met het leveren van de bestelde producten, terwijl de zomer nu toch echt op zijn einde is. En als mensen hun geld terugvragen, schijnt het annuleren van de koop opeens alleen mogelijk te zijn als het apparaat al is geleverd. Klanten voelen zich opgelicht, maar zijn ze dat ook? * Je bent een trouwe werknemer, al meer dan twintig jaar werk je voor hetzelfde bedrijf. Nog even en je gaat met pensioen. En dan kom je erachter dat je opgebouwde pensioen verdwenen is, als sneeuw voor de zon, foetsie. Tussen de 100.000 euro en 150.000 euro. Je werkgever, het oude pensioenfonds, het nieuwe pensioenfonds, niemand weet waar het geld is. Je bent ondertussen meer dan 10.000 euro kwijt aan advocaatkosten, maar je bent geen steek verder. Hamvraag; wie is hiervoor verantwoordelijk? En wie gaat ervoor zorgen dat het opgebouwde pensioen alsnog uitgekeerd wordt? Radar heeft alle partijen benaderd. Gaan ze er uitkomen?